How to save a life

Jag vet att ni är vana vid att jag skriver om lite mer lättsamma grejer.. Men nu tänker jag dela med mig av något helt annat. 

VET du hur många människor som dagligen kämpar mot denna sjukdom?
VET du hur många människor som dör, bara för denna sjukdom?
VET du hur många tårar som fälls över denna sjukdom?
VET du hur många drömmar som krossats just av denna sjukdom?
VET du att du kan göra skillnad?
VET du att du kan hjälpa?

Jag vill berätta för er att jag tänker göra vad jag kan i alla fall.
Ni gör erat val själva, men JAG tänker göra så mycket jag bara kan. 
Jag börjar IDAG och jag börjar NU.

Jag har världens bästa mormor. Ja, hon är bäst. Alla som har träffat henne vet hur pigg, glad och hur fylld av livsglädje hon är. Min mormor har den vackraste själen som finns och hon är den starkaste som finns. Hon har aldrig gjort något ont mot någon, aldrig. Alla gånger jag kom in till henne och fick ligga bredvid henne, höra hennes andetag, åh. De stunderna saknar jag. Alla gånger hon och morfar berättat historier ihop och bråkat om vem som ska berätta. Kommer med alla säkerhet bli mer av dessa stunder, det vet jag. 

Min mormor har cancer, hon blev friskförklarad men fick ett återfall. Att se min mormor, trött, sliten och.. grå.. Det är inget jag kan förstå. Vad gjorde henne såhär? Jo, sjukdomen. 

Nu har hon ismössa på sig under behandlingarna, för att inte tappa håret. Hon ser piggare ut och jag känner igen henne igen. Men hur sliten hon än var, så visste jag att hon skulle klara av det. För min mormor, hon är en hjälte. 
Min egen hjälte och jag älskar henne så ♥

Med detta vill jag säga, sluta aldrig att kämpa. 

Tillsammans kan vi besegra cancer.


Tack för att ni tog er tid att läsa.♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0